Herkese Merhaba!

Herkese merhaba! 안녕히세요 여러분 !

Ben Güven. Neden buradayım? Güney Kore ve Korece hakkında birtakım atıp tutmalar yapmaya geldim desem! :) Aslında uzun zamandır, genel konsept olarak "Ölmeden Önce Yapılacaklar Listesi"ndeki maddeleri tamamlamak olan ama fazla dağılmadan birçok konuda yazılar yazdığım Ben Ölmeden adında bir blog'um var. Bu blog'da okuduğum kitaplarla ilgili yazılar da yazıyordum ama sonra baktım olacak gibi değil, kitaplara da Ben Ölmeden Kitap adında ayrı bir blog açtım.

guney-kore-bayragi

Beni tanıyanlar bilirler yeni bir dil öğrenmeye, o dilin dünyasında kaybolmaya bayılıyorum. Korece de öğrenmek istediğim diller arasında üst sıralarda yer alıyor. Aslında ilk başlarda Japonca öğrenmeye merak salmıştım ama sonra Korece hem daha kolay geldi, hem de Güney Kore daha fazla ilgimi çekti. Hatta bu ilgi o kadar arttı ki, Güney Kore'de doktora yapmak için burs başvurusunda bile bulundum. Hiç Korece bilmememden dolayı sınavı kazanamadığımı düşündüğümden bu durum beni üzmek yerine daha da gaza getirdi.

Burs başvurusunu kazanamadıktan sonra Korece öğrenme konusuna daha da ağırlık vermiştim ama sonra araya başka diller girdi vs. ben de çalışmayı bıraktım. Ama şimdilerde çalışmak için yeniden bir aydınlanma yaşadığımdan bu konuda bir blog açayım dedim; bu blog hem Korece öğrenme motivasyonumu ve Güney Kore hakkındaki bilgimi arttırsın hem de diğer öğrenmek isteyenlere naçizane başlangıç kaynağı olsun istiyorum.

"Amazon Ormanları'nda bir kelebeğin kanat çırpması, ABD'de fırtına kopmasına neden olabilir. Farklı bir örnekle bu, bir kelebeğin kanat çırpması, Dünyanın yarısını dolaşabilecek bir kasırganın oluşmasına neden olabilir." Edward N. Lorenz

Bu Blog'da Neler Olacak?

* Korece konusunda benim de sıkıntılarım olduğundan bu güzel dili beraber öğreniriz diye düşünüyorum. İlk bakışta zor gibi gözükse de biraz zaman geçtikten sonra ne kadar ilerlediğinize kendiniz bile şaşırabilirsiniz. Korece kaynak kitap, site, video vb. paylaşımlar sık sık yapacağım.

* Nasıl İngilizce için TOEFL, IELTS gibi sınavlar yapılıyorsa Korece için de TOPIK (Test of Proficiency in Korean) adı verilen bir Korece Yeterlilik Sınavı yapılıyor. Bir dili bildiğini kanıtlamanın en önemli yolu da işte bu sınavlar. Yoksa siz istediğiniz kadar ben İngilizce biliyorum diye dolaşın ortalıkta. Ben de bu sınavı kazanmaya yönelik paylaşımlar yapmayı düşünüyorum. Sınavda çıkan kelimeleri çalışmak vb. gibi.

* İzlediğim dizileri ve filmleri de buraya yazacağım. Baştan söyleyeyim, hiç acımam çok fena eleştiririm. Yani eleştireceğim dizi, film, star vb'lerinin hayranları şimdiden kusura bakmasın.

* Kısacası Güney Kore ve Korece hakkında her şey olacak diyebilirim.

Şimdilik bu kadar. Sosyal medya üzerinden de süpersonik paylaşımlarda bulunacağım, takip ederseniz sevinirim.
Herkese Merhaba! Herkese Merhaba! Reviewed by Unknown on 16:03:00 Rating: 5

Hiç yorum yok: