Korece Öğrenmek İstiyorum Diyenlere Tavsiyeler

Korece öğrenmek sanıldığı kadar zor değil diyerek yazıya iddialı ama bir o kadar da gerçek bir başlangıç yapmış olayım. Çince ya da Japoncada olduğu gibi aşina olmadığımız harflerle dolu olan bir dili öğrenmek ne kadar kolay olabilir dediğinizi duyar gibiyim ama işin aslı Korece çalışmaya başladıktan sonra fazlasıyla değişmekte. Bu bağlamda, "Korece öğrenmek istiyorum ama başaramıyorum," diyenlere kendi deneyimlerimden yola çıkarak birkaç tavsiyede bulunmak istedim.


Yabancı bir dili öğrenmeye başlamak elbette ki kolay bir iş değildir. Öncelikle yapmamız gereken kendimiz için en iyi ve yararlı öğrenme metotlarını bulup, onlar üzerinden öğrenmeye çalışmak olmalıdır. Korece de bu yollarla öğrenilmeye başlandığı takdirde kolaylıkla öğrenilebilecek bir dildir.

Alfabeyi Öğrenin

Korecede kullanılan alfabeye Hangıl adı verilmektedir. Korece öğrenmek istiyorsanız eğer ilk olarak bu alfabeyi öğrenmeniz elzem bir durumdur. Alfabeden sonra devamı çorap söküğü gibi gelecektir. Alfabedeki harfleri merak ediyorsanız eğer buraya bakabilirsiniz.

Şarkı Dinleyin

Güney Kore'de biliyorsunuz şarkı konusunda büyük bir patlama yaşanmakta. O nedenle internet vb. ortamlar başta olmak üzere bulabileceğiniz birçok tarzda şarkıyı dinlemek Korece öğrenmenize katkı sağlayacaktır. İlk başlarda beğendiğiniz bir, iki şarkıyı seçerek sürekli bunları dinlemenizi öneririrm. Daha sonra bu dinleme aşamasını şarkının sözlerini okuma aşamasına çevirin (anlamını bilmeden). Üçüncü olaraksa sürekli dinlediğiniz şarkıyı, bu kez sözlerine bakarak siz de tekrar edin. Son olarak ise şarkıda ne anlatılmak istendiğine bakın.


Basit Kelimeleri Öğrenmeye Başlayın


Yabancı dil demek yeni kelime demektir. Harfleri okumayı bildiğinize göre, kelimeleri öğrenmeye de başlayabilirsiniz demektir. Aşırıya kaçmadan basit kelimeleri öğrenmeye yavaş yavaş başlayın derim. Bu kelimelerin hangileri olduğuna günlük hayatınıza bakarak karar verebilirsiniz. Örneğin, şu anda bilgisayar başındasınız, Korece "bilgisayar" ne demek? Masa, sandalye, kalem... Eğer kelime öğreniminde zorluk yaşıyorsanız hazırladığım kolay ve hafızada kalıcı yöntemleri kullanabilirsiniz.

Dizi ve Film İzleyin


Dizi ve film izleme önerisi her yabancı dil öğreniminde yapılmakta. Korecedeki avantaj ise hali hazırda birçok eğlenceli ve sıkılmadan izlenebilecek film ve dizilerin olması sanırım. Korece öğrenmeye ilk başladığım zamanlarda Secret Garden adlı diziyi izlemeye başlamıştım ve diziyi seyrederken bazı cümle kalıplarının o kadar sık kullanıldığını fark ettim ki, bir noktadan sonra ben de aynı şeyleri tekrarlamaya başladım ve onları çoktan öğrenmiştim bile. 진짜 (cinca yazılıyor ama okurken c'ler ç'ye daha yakın bir şekilde çinça olarak telaffuz ediliyor- anlamı: Gerçekten mi?) ve 사랑해요 (saranğheyo-anlamı: Seni Seviyorum) bu kelimelerden yalnızca birkaçı.

Gramer Çalışmaya Başlayın

Farkındaysanız gramer çalışmasını ben sonlara bıraktım. Çünkü bu çalışma başlarda yapıldığında Korece çalışan kişiyi dilden soğutmaya kadar gidebiliyor. Ben denedim de oradan biliyorum. Gramerden önce diğer adımları uyguladığımda dil öğrenimini daha fazla eğlenceli hale getirdiğimi fark ettim. Gramer çalışmasını internet üzerindeki birçok kaynaktan ya da satın alacağınız kitaplardan yapabilirsiniz.

TOPIK Sınavında Kendinizi Test Edin

Son olarak Korece Yeterlilik Sınavı olan TOPIK'e girerek kendinizi test edin. Sınav hakkında detaylı bilgi için "TOPIK Sınavı Nedir?" yazımı okumanızı öneririm.

Korece öğrenmek istiyorum diyenlere benim tavsiyelerim bu şekildeydi. Aklınıza gelen, Korece öğrenirken sizin uyguladığınız ve yararlı olabileceğini düşündüğünüz farklı önerileriniz varsa yorum olarak bırakırsanız sevinirim.

*Twitter ve Instagram'da Kore Ne Kadar Uzak? hesaplarını takip eder, Facebook sayfasını da beğenirseniz sevinirim. 

Korece Öğrenmek İstiyorum Diyenlere Tavsiyeler Korece Öğrenmek İstiyorum Diyenlere Tavsiyeler Reviewed by Unknown on 15:11:00 Rating: 5

Hiç yorum yok: