Kore Dizileri Hakkında Sevdiklerim ve Sevmediklerim

Eğer yeni bir dil öğrenmek istiyorsanız eğer o dili daha hızlı öğrenmek ve aşina olmak adına dizi ve film izlemek herkes tarafından önerilen bir durumdur. Ben de Korece öğrenmeye ilk başladığım zamanlarda Kore dizilerini izlemeye başlamıştım. İzlerken sevdiğim kısımlar olduğu gibi sevmediğim yönler de oldu tabii.

kore-dizileri-hakkinda-sevdiklerim-ve-sevmediklerim

Aslında kişisel blog'uma Kore dizileri hakkında sevdiklerim ve sevmediklerim ile ilgili bir yazı yazmıştım ama detaylı olarak buraya da yazmak istedim.


Kore Dizileri Hakkında Sevdiklerim

Kültür Benzerliği
Bence Kore dizilerinin ülkemizde bu denli sevilmesinin nedeni dizilerin içeriği bakımından bizim kültürümüzle fazlasıyla benzerlikler taşıması. Bu durum da sanki yabancı bir ülkenin dizisini değil de kendi ülkemizin bir dizisini izliyormuş hissi yaratmakta.

Müziklerin Güzelliği
Güney Kore, dizileri olduğu kadar müzik endüstrisiyle de gücünü kanıtlamış bir ülke. Bu iki büyük sektör bir araya gelince Kore dizilerinin sevilme oranı hayliyle artıyor.


Genelinin 16 Bölümde Bitmesi
Türkiye'deki gibi sezonlarca süren diziler yerine işin suyunu çıkartmadan, tadında bırakan diziler yapmaları büyük bir artı. Bu yönüyle konu da fazla dağılmamış ve bir bütünlük sağlanmış oluyor.


Uzun Bakışmaların Olmaması
Bizdeki "bir laf söyle on dakika karşındakine bak" durumu Kore dizilerinde nadir görülen bir olay. Bu da her bölümün sıkılmadan izlenmesine neden oluyor.

Kore Dizileri Hakkında Sevmediklerim

Fiyasko Finaller

Bir diziye başlıyorsunuz, oyuncular, konu, müzikler vs. her şey şahane ama gelin görün ki dizinin finalinde yüzünüzde oluşan tek şey "Bu neydi şimdi?" ifadesi. Korelilerin giriş, gelişmede sorun yok ama sonuç bölümünde problemleri fazlasıyla büyük.

Zaman Zaman Yapmacık Oyunculuklar

Bizde nasıl yetenekli olmasa da güzel ya da yakışıklı diye dizilerde insanlara başrol oynattırılıyor, Kore dizilerinde de aynı durum geçerli. Bu da ister istemez kötü oyunculuklar izlememize yol açıyor. Bunun yanında kadınların bir anda bağırıp, çığlık atmaları ya da erkeklerin herkesin içinde bağırmaları da beğenmediğim yönler arasında.


Dünyayı Yemelerine Rağmen Doymamaları

Şunu fark ettim ki, Kore dizilerinde hemen hemen herkes aç. Bir restorana gittiklerinde normal insan gibi yemek yerine bir aydır yemek yememiş gibi yemeklere saldırmalarının mantıklı bir açıklaması vardır umarım.


İnsan İlişkilerinde Bize Ters Gelen Problemler

Sevdiğim yönler arasında kültürel benzerlikleri saymıştım ama kültürel farklılıklar kısmı da sevmediğim durumları ortaya çıkarıyor. Biliyorsunuz Uzak Doğu'da insanlar bizdeki kadar fazla temas içinde değiller ve kendi kişisel alanlarının ihlal edilmemesine özellikle dikkat ederler. Bu nedenle dizilerdeki selamlaşma ya da vedalaşma gibi durumlarda bana fazlasıyla garip gelen hareketler sergileniyor. Örneğin; bir erkek, sevgilisiyle havalimanında vedalaşırken, kız "Haydi ben gittim!" diyor ve direkt gidiyor. Yahu insan bir sarılır, öper, seni özleyeceğim falan der. Akrabalar arasında da durum aynı. Türkiye'de ben gittim diye birinin yanından ayrılsanız kesin size bir ay küser, belki de daha fazlasını yapar.

Kore dizileri hakkında sevdiklerim ve sevmediklerim benim bu şekildeydi. Yukarıda bahsettiklerim dışında sizin sevdiğiniz ve sevmediğiniz şeyler varsa benimle paylaşırsanız sevinirim.

Kore Dizileri Hakkında Sevdiklerim ve Sevmediklerim Kore Dizileri Hakkında Sevdiklerim ve Sevmediklerim Reviewed by Unknown on 16:57:00 Rating: 5

1 yorum:

  1. Çok güzel bir yazı olmuş ve kesinlikle hep aynı noktalara dikkat etmişiz. :D Ben Türk dizilerini gerçekten oyunculuk ya da tiyatroya hayatını adamış kişileri değil de sırf güzel ya da yakışıklı diye insanları oraya koydukları, fazla uzun bölümler ve sezonlar yapmaları, salak salak bakışmaları ve saçma sapan senaryoları yüzünden izlemiyorum. Türkiye'de bu biraz ticari bir sektör olmuş artık. Ancak Kore'de de bu tarz durumlar yaşansa bile geneli gerçekten seni alıp götüren, suyunu çıkarmayan yapımlar oluyor. Özellikle kendilerini aşmaları da hoşuma giden diğer şeylerden. Mesela çok fazla bilim kurgu ya da fantastik senaryoları, yapımları var. Bizde dram ve komediye bir saplantı var. Ya hep ağlayalım ya da salak salak gülelim diyoruz. Gerçek komedi bulmak da zor.
    O yemek yeme kısmı bana da ilginç geliyor. :D Ben normalde zar zor yemek yerim, çok zevk almam yemek yemekten ama hayatımda ilk kez Koreliler bir şeyler yerken bu kadar canımın çektiğini hissediyorum. :D Adamlar kıtlıktan çıkmış gibi. :D Ama muhtemelen kültürel bir temeli var bunun.
    Ayrıca bir de o mesafe olayı var evet. Gerçekten fazla teması sevmeyen bir insan olmama rağmen insan arkadaşları ya da sevgilisi ve ailesi ile bu mesafeyi koymamalı vıcık vıcık olmadığı sürece. Sonuçta onları yakın çevremiz yapan bu zaten. :D Ama şu da var, bu durum genelde dizilerde çok yoğun yaşanıyor, filmler o kadar değil. Bu da muhtemelen televizyondan herkesin her şeyi izlediği ve özellikle genç ya da çocuklara yanlış bir izlenim vermemek için olabilir diye düşünüyorum. Zira filmler gayet haşır neşir. :D Teşekkürler ! :)

    YanıtlaSil