Yan Gel Yat Üniversitesi | Elif ile 7 Soru & 7 Cevap

7 Soru & 7 Cevap bölümünün ilk konuğu sosyal medya üzerinden tanıştığım, yıllardır arkadaşım olan ve Yan Gel Yat Üniversitesi blog'unun sahibi Elif olsun istedim. Beni kırmayıp sorulara içtenlikle cevap verdiği için teşekkür ederim. Bakalım nasıl yanıtlar vermiş.


1- Hiç Korece öğrenmeye çalıştın mı? Evetse, Korece öğrenmek için hangi kaynaklardan yararlandın?

Bundan 3-4 yıl önce merakım olmuştu. O sıralar 30 Günde Korece seti almıştım. Ama hiç de 30 günde öğretmiyormuş bunu anlamış oldum. 😁 Sonrasında Korece kursuna giden bir arkadaşımdan notlarını aldım, biraz öğrenir gibi olmuştum ama sonra devamını getirmediğim için unuttum. ☺ Ama bana göre en iyi kaynak dizilerini izlemek. Bu şekilde çok iyi Korece öğrenen arkadaşlarım oldu. 👍

2- Mutlaka izlemeniz gerek dediğin film ve diziler hangileri?

Queen Seon Deok

Kore filmlerinden tavsiye edebileceğim pek yok, çünkü daha çok dizilerini izliyorum. Öneri konusu biraz zevk ve renk meselesine girecek ama ben izlemeye tarihi dizilerle başlamıştım. Bu açıdan, Queen Seon Deok hala favorimdir. Harika bir stratejik tarihi savaş dizisidir. Aynı şekilde tarihi dizi olarak Empress Ki var. Psikoloji içerikli It's Ok That's Love ve Kill Me Heal Me dizileri, romantik komedi olarak Secret Garden, Master's Sun, She Was Pretty, Oh My Venus, Sungkyunkwan Scandal (bu aynı zamanda tarihi ve felsefi bir dizidir). 

3- Peki mutlaka dinlememiz gereken şarkılar ya da takip etmemizi önerdiğin şarkıcılar hangileri?
2PM

Bir zamanlar Kpop takıntım çoktu. 2PM grubunun koyu bir hayranıydım. Albümlerini sipariş edecek kadar. ☺ Öncelikle o grubu önerebilirim. SG Wannabe diye eski ve yaşlı bir grup vardı. Hala var mı bilmiyorum ama sesleri de şarkıları da güzeldir. Son bir kaç yıldır Kpop konusunda bilgim yok. Sadece dizi izlerken çok sevdiğim bir şarkı olursa öyle dinliyorum. 2. Soruda yazdığım dizilerin müzikleri dizilerin kendileri kadar güzeldir bana göre.

4- Şimdiye kadar Güney Kore edebiyatından herhangi bir eser okudun mu?

Sadece tek bir kitap okudum. Onu sen de okumuştun yanlış hatırlamıyorsam. Kyung-Sook Shin - Lütfen Anneme İyi Bak. Ortalamanın üstünde bir kitaptı.

5- Bu ara neler dinliyorsun ya da izliyorsun ya da en son ne izledin?

En son Moorim School isimli bir gençlik dizisi izledim. Şimdilerde fırsat buldukça Madame Antoine isimli bir romantik komedi ve bir de Six Flying Dragons isimli tarihi dizi izliyorum.

6- Hayran olduğun ve tanışmak istediğin herhangi bir ünlü var mı?

2PM grubu ile tanışmayı çok istemiştim zamanında ama uzun zamandır öyle bir hevesim yok. :) Kore'den bir ünlüye hayranlık duymadığım gibi tanışma isteğim de yok.

7- Son olarak, Güney Kore, Korece, Kore dizi ya da filmleri konusunda yazılar yazan ve önereceğin blog'lar var mı?

Özellikle dizilerle ilgili yazılarını zevkle okuduğum Nabrut var. http://nabrutvebiz.blogspot.com.tr
Bir de eski bir arkadaşım olan Sinem var. http://korelinincadikazani.blogspot.com.tr

Yan Gel Yat Üniversitesi | Elif ile 7 Soru & 7 Cevap Yan Gel Yat Üniversitesi | Elif ile 7 Soru & 7 Cevap Reviewed by Unknown on 18:51:00 Rating: 5

Hiç yorum yok: